Canon Digital IXUS Digital IXUS 85 IS zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS Digital IXUS 85 IS zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

tinus1981 07-06-2009

super camera nu een paar dagen mee bezig geweest
voor huis tuin en keuken gebruik, zoals de meeste van ons is dit een heel leuke camera

erg fijn overgestapt van de ixus 40 (had de geest gegeven)
naar de ixus 85 ze lijke naardig op elkaar in het menu en bediening,

kortom: leuke camera voor niet al te veel geld

Erwin Jansen 31-05-2009

Mooie kleine, handzame en gebruiksvriendelijke camera.
Buitenopnames zijn goed van kwaliteit, maar binnenopnames zijn ronduit slecht.
Echt een ramp om aan te zien.
Alles uitgeprobeerd dmv ISO waarden te verhogen etc., maar de beelden blijven onscherp en bewogen.
Boven ISO 400 worden de opnames wel wat stabilier maar dan begint de achtergrondruis parten te spelen.
Ik ga dit toestel gelijk inruilen voor de IXUS 960 die volgens reviews wel goed binnenshuis moet functioneren.

Kort samengevat; perfect voor buiten maar helaas waardeloos voor binnen.

Alies 06-05-2009

Leuke camera. we hadden de Ixus 60 maar door diefstal nu de nieuwere versie van ixus aangeschaft. Het rode licht is erg vervelend voor het maken van foto's van mensen en dieren. verder prima foto's!

meg 02-05-2009

Hallo, ik heb vandaag deze camera ontvangen. De reviews waren al goed, maar zelf ervaren is toch weer anders. Foto's zijn superscherp! LCD wordt minder als er minder licht is, maar de foto's zijn steeds perfect belicht op de automaat.
Video vind ik ook super. Ooit een minicamera van Traveller ofzo geprobeerd, was waardeloos. Ik had deze kwaliteit echt niet verwacht!
Instellingsmogelijkheden zijn talloos. Ik heb m gekocht voor het gemak, naast mijn spiegelreflex. Ik ben er zo enthousiast over dat ik in veel gevallen snel naar deze camera zal grijpen. Ideaal voor binnenfoto's op feestjes waar je meer voor de 'kiek' dan de kunst gaat.
De kwaliteit en de mogelijkheden voor een camera van deze prijs vind ik super!
Doordat er zoveel mogelijkheden op zitten, is het even zoeken, wat waar zit, maar ik denk dat het snel wendt. Het zit wel logisch in elkaar. Veel info op het display.
Prachtige vormgeving. Aan/ uitknop is goed te bedienen. Vond ik bij Sony veeeeeeel te klein knopje en traag. (Je denkt dat ie niet aangaat en als je er nog eens op drukt, gaat ie aan en meteen weer uit.)

Henk1225 06-04-2009

Weer een Ixus gekocht, ik had al de 400 van 6 jaar geleden.
Nou deze is gelukkig een stuk sneller met afdrukken. Wel iets trager dan mijn spiegel reflex (NikonD200) maar mag dit.
De kwaliteit van de foto's is goed, heb hem ook getest onder vervelende omstandigheden.
Belichting is steeds goed in alle omstandigheden ik had ook niets anders verwacht.
Wat betreft de rode ogen, staat hier een recensie over, dat hou je als je flitser dicht bij de lens zit.
Hoe kleiner de camera hoe meer kans je daar op heb. En die rode ogen reductie stelt niets voor, je houd het altijd.
De enig methode is gewoon een losse flitser nemen, dan heb je die vervelende rode ogen niet meer.
Maar ieder goed foto bewerkings programma heeft een functie die de rode ogen ongedaan kan maken.
Wat mij betreft voldoet deze camera ruimschoots aan mijn verwachtingen.

Jemmeke 02-01-2009

Mooi compact toestel.
Voldoet aan de verwachtingen: klein en handig met mooie foto's.
Echter wel VEEL LAST VAN RODE OGEN, iets waar mijn vorige canon weinig last van had !
Daarom maar een 8 voor kwaliteit.

Henny61 31-12-2008

Ook wij hebben een Canon IXUS 85 IS gekocht. Inderdaad het LCD scherm is wat matig maar de foto's zijn daarintegen van uitstekende kwaliteit.
Super mooi en handig toestel. Mooie metalen kast en designe.
Ik wel even een vraag? Hoeveel foto's met en zonder flits zou je eigenlijk kunnen maken met en volle accu??

Lay-On 09-12-2008

Gisteren deze camera aangeschaft, mooi compact model en maakt binnen in ieder geval al mooie foto's bij kunstlicht.
Gezichtsherkenning is ook ideaal.
Zat eerst te twijfelen tussen de 90 IS en deze maar de 90 IS vond ik niet lekker bedienen met de knopjes.
Meteen een 4GB SDHC kaart erbij gekocht.
Batterij opladen duurt nog geen 2 uur.
Ik heb geen last van wazige beelden op het schermpje.
Kortom mooi ding voor relatief goedkope prijs.

Ixus-fan 2008 08-09-2008

één en al lof over dit toestel!
Maakt geweldige foto's en hiervoor hoef je niet eens zelf te spelen met de instellingen, In de Auto stand maakt dit toestel verbluffende foto's
Het kan natuurlijk altijd beter in manual stand maar dan ben je ook even zoet met het uitzoeken van de juiste instellingen.
Kortom menig ander toestel met dezelfde prijs doet dit na.

Ik heb de Canon verkozen boven de Panasonic Lumix omdat het design me ten eerste aansprak, later bleek dat hij kwalitatief ook beter was.

Veelal deze toestellen lijken op elkaar en gaat men toch vaak voor het ouwe gouwe, design, op ervaring af, en vaak ook het aantal megapixels. Al gaan we met de compacte toestellen wel ver over the edge.
10mp is meer dan zat!

Ik ben zelf erg te spreken over de accuduur! Hij gaat erg lang mee...

In het begin schreef hij de foto's erg traag weg, vervolgens heb ik er een 4gb HCSD van scandisk bij gedaan en toen ging het ineens erg vlot, oppassen dus met de wat goedkopere sd kaarten...

Slechts één nadeel, ik had liever meer malen optische zoom gehad dan 10mp's.

Goed, had ik ook een ander toestel moeten nemen!

consono 08-09-2008

Heb sinds een jaar ongeveer een digitale spiegelreflex in gebruik, welke zeer goed bevalt. Wat ik wel miste is een klein cameraatje om makkelijk mee te nemen. Hoe mooi en goed een digitale spiegelreflex ook is, het blijft een groot gevaarte om mee te nemen.
Deze Ixus voldoet in ieder geval aan de voorwaarde 'makkelijk mee te nemen', want klein is 'ie! Gaat zo in de borszak of binnenzak mee. Daarnaast is het apparaatje ook nog eens snel én het maakt verbluffend mooie foto's. Ook biedt het tal van instelmogelijkheden, uiteraard ook een vol-automatische. Op de achterzijde een mooi helder 2,5 LCD-scherm.
Ik heb getwijfeld tussen een Ixus 85 en een 90. De laatste is v.w.b instellingen/specificaties nagenoeg gelijk aan de 85. Het grote verschil is dat de 90 een 3 display heeft, maar geen optische zoeker. Dat was voor mij wel een must, vandaar dat het de 85 geworden is. Prachtig cameraatje!

naam236567765 14-08-2008

Na een Ixus 55, 850, 75 heb ik nu een 85 IS gekocht.
Dit is het toestel. Ik heb getest door het toestel te bewegen en op digitale macro een foto te maken en nog scherpe fotos.
En het toestelletje is heel makkelijk mee te nemen, en gaat hoop ik net als de andere Ixus heel lang op de accu mee.

henk58 28-06-2008

prima toestel een paar weken in bezit, maakt super scherpe fotos. Snel fotos achter elkaar maken. Bij flitsen geen rode ogen, had hiervoor een olympus mju 710, hierbij altijd rode ogen en binnen slechte fotos.
Groot voordel is een zoeker, zeker bij omstandigheden met zon. Zeer tevreden over deze aankoop

dirko 23-06-2008

10 dagen in bezit - dit is het vierde digitaal toestel in de familie (de andere: Minolta, Canon Ixus 55, Panasonic 10x). Eerste beoordeling: beste van de vier; gezichtsfunctie werkt zeer goed, scherpe fotos en zeer makkelijk om goede fotos te nemen. Zeer compact maar toch goed bedienbaar. Oogt mooi. Zou ik hem terug kopen: ja. Voelt uiterst degelijk aan (maar kan hier op langere termijn niet veel over zeggen). In vergelijking met sommige andere toestellen: geen echte breedbeeld (maar compactheid is belangrijker).

tommieee 19-06-2008

+ Goede lens
+ Snel opgestart
+ Met goede SD kaart relatief snel fotograferen
+ Macro functie werkt prachtig. Net professionele foto's
+ Degelijkheid is top. Sterke body, geeft niet mee.
+ Vormgeving is strak, en handzaam.
+ Optische zoeker is ideaal met minder licht en zeldzaam.
+ Snelle en slimme proccessor, zoekt automatisch goede instellingen
+ Scherm hoge kwaliteit, veel details
+ Veel mogelijkheden zelf in te stellen. Voor veel creativiteit.
+ Handige knop die zelf is in te stellen.

Negatief puntje is de zoom die maar tot 3x gaat.
De image stabilizer is redelijk maar kan beter.

Al met al toch een toestel waar niet veel op aan te merken is!
Wel een redelijk hoge prijs maar je hebt dan ook een degelijk, goed, chic toestel.

J.Kluiter 29-05-2008

Wat een goed toestel!!!
Lekker klein,kan zo in de broekzak maar wel goed degelijk.
Foto's super strak,niet veel missers tussen.
Loopt lang op de accu.
Een echte aanrader wat mij betreft !

Marietje 27-05-2008

Ik heb hem nu een paar dagen in het bezit en dit is echt een toppertje!

Heb hiervoor een Canon powershot G3 gehad. Op zich ook een topcamera, ware het niet dat deze een grote vertraging had bij het maken van de fotos.

De kleuren zijn heel helder en door de gezichtsherkenning hele mooie scherpe beelden, zelfs als mijn kind aan het sprinten is!

Echt een aanrader dus!